Група КК-26-20 "Устаткування підприємств харчування". Тема: "Машини для обробки м"яса та риби"

Тема уроку: Розпушувальна машина МРМ-15 Головне призначення розпушувальної машини — збільшування поверхні шматків м’яса для рівномірної теплової дії та руйнування сполучної тканини, що попереджує деформацію шматка. Розпушувальна машина складається із корпусу, завантажувального та розвантажувального отворів, каретки з робочими органами, привідного механізму, апаратури керування. Для безпечної роботи корпус розпушувача закритий криш¬кою з мікроперемикачем (він блокує вимикач, не дозволяючи ввімкнути машину з відкритою кришкою). Робочими органами механізму служать два паралельно роз-ташовані вали, на які насаджені дискові ножі-фрези та дві гребінки. Ножі-фрези вставляють у каретку, яка складається із двох частин, з’єднаних петлями та засувками. Під час обер¬тання однієї половини каретки відносно іншої під кутом 90° вона роз’єднується на дві половини. Ножі-фрези обертаються назустріч одні одним. Фрези надрізають шматки м’яса, а гребінки спрямовують їх та попереджують намотування м’яса на фрези. Всі деталі, що стикаються з продуктом, виконані зі сталі. Привідний механізм розпушувача складається із електро¬двигуна, клинопасової передачі, черв’ячного редуктора й пари циліндричних шестерень. Принцип дїі. Нарізані порційні шматки м’яса захоплюють¬ся ножами-фрезами. Зубці фрез одного вала входять у простір між зубцями фрез іншого вала, в результаті чого на поверхні шматків з обох боків утворюються дрібні насічки у вигляді бо¬розенок. При цьому розрушується сполучна тканина і шматок м’яса збільшується майже втричі. Правила експлуатації розпушувальних машин. Перед початком роботи перевіряють санітарно-технічний стан машини, стан ножів-фрез, тому що затуплені фрези під час нанесення насічок видавлюють сік із м’яса, і воно після теплової обробки стає жорстким. Фрези заточують вручну напилком. Потім у кор¬пус машини вставляють каретку з ножами-фрезами і гребінка¬ми, закривають каретку корпусу, перевіряють роботу механізму на холостому ходу. Машину завантажують на ходу. Тема уроку: Механізми для обчищання риби Механізм РО-1М1 для обчищання риби складається із корпусу, кришки, робочого інструменту, гнучкого валу, електродвигуна. На корпусі встановлено електродвигун та пристрій для кріплення механізму до виробничого стола. Гнучкий вал через накидну гайку з’єднаний з валом двигуна. Робочий інструмент (шкребок), закріплений на валу, являє собою циліндр, на поверхні лінії розміщена гвинтова нарізка. Кінець шкребка має шорстку поверхню (шарошку) для обчи¬щання риби у важкодоступних місцях (між плавниками, біля зябрових кришок). Для захисту рук працівника та попере¬дження розкидування луски шкребок закрито запобіжним ко¬жухом. На валу з ущільненим кільцем установлено рукоятку, яка має круглу форму та виконана із пластмаси. Гнучкий вал складається із гумового шланга, всередині якого проходить сталевий трос. У місцях приєднання до двигуна та ру¬коятки гнучкий вал захищено від перегинів пружинами. Двигун кріпиться до стола за допомогою кронштейна і може обертатися у різні боки. Він вмикається малогабаритним вимикачем. Принцип дії. Покладену на дошку рибу притримують за хвіст і проводять шкребком переривчастими рухами від хвоста до голови, зчищаючи луску спочатку з одного боку, потім — з іншого. Переривчасті рухи поліпшують якість обчищення, підвищують продуктивність, сприяють видаленню луски з-під захисного кожуха. Механізм МЗ-17-40. За конструкцією і принципом дії він аналогічний механізму РО-1М1, але не має власного двигуна і приводиться в дію універсальним приводом ПМ-1,1. Правила експлуатації механізмів для обчищання риби. Перед початком роботи необхідно надійно закріпити механізм на робочому столі. Після цього ввімкнути двигун на холостий хід і впевнитись у правильності обертання шкребка (він пови¬нен обертатися проти годинникової стрілки, якщо дивитись на торець). Під час роботи необхідно стежити за положенням гнучкого вала: він повинен бути випрямленим та натягнутим, а значне його провисання може призвести до травми. Заборо¬нено користуватись шкребком без захисного кожуха. Під час санітарного оброблення механізм необхідно протер¬ти тканиною, змоченою мийним засобом, а потім за ввімкне¬ного двигуна опустити шкребок по рукоятку в гарячу воду, промити його декілька раз, потім вимкнути двигун.

Коментарі

Популярні публікації