ДЛЯ ГРУПИ КМ-28-19 КЛАСИФІКАЦІЯ ПРОДОВОЛЬЧИХ ТОВАРІВ.
Це завдання для групи КМ-28-19
Ми розпочинаємо вивчати курс предмету «Технологія приготування закусок, страв, напоїв з основами товарознавства». Згідно розкладу я буду розміщувати теми програмного матеріалу. Ви їх самостійно опрацьовуєте, матеріал конспектуєте в зошитах. Після вивчення нової теми вам будуть запропоновані тестові завдання, за які ви отримаєте оцінки.
Тема №1. Класифікація продовольчих товарів. Поняття про види, групи, сорти продовольчих товарів. Якість продовольчих товарів.
Продовольчі товари забезпечують постійну
фізіологічну потребу людини в харчових речовинах для нормальної
життєдіяльності, тому вони мають харчову (поживну) цінність.
Товарознавство розглядає та вивчає товар з
точки зору корисних властивостей, які характеризують його споживчу цінність.
Отже, споживча цінність товару є предметом наукової дисципліни товарознавство.
Основним завданням товарознавства є
виявлення усіх корисних властивостей товару, встановлення найбільш раціональних
способів їх використання, правильний режим зберігання для збереження високої
якості та зведення до мінімуму втрат в процесі просування товару від виробника
до споживача. Товарознавство відіграє важливу роль у підвищенні якості товарів
та їх збереженості, розширенні та вдосконаленні асортименту. Таким чином,
вивчення якості товару є головною проблемою товарознавства.
Якість продовольчих товарів та їх харчова
цінність взаємопов’язані, оскільки зміни якості викликають зміни харчової
цінності. Саме товарознавство повинне забезпечити спеціалістам знання та уміння
визначати відповідність якості товару вимогам діючої нормативної документації,
рівень якості, сортність, а також відповідність споживним властивостям та
суспільним потребам.
Класифікація
товарів-це систематизований розподіл їх на групи за найбільш загальними характерними
ознаками. За навчальною класифікацією товари підрозділяються на такі групи:
- зернобороняні
товари (зерно, борошно, крупа, круп’яні, макаронні і хлібобулочні вироби;
- плодоовочеві товари
і гриби (овочі, плоди, ягоди і продукти їх переробки);
- крохмаль, цукор,
мед і кондитерські товари (фруктово-ягідні, какао-порошок, шоколад, карамель,
цукеркові вироби, халва, борошняні вироби, східні солодощі);
- смакові товари
(чай, кава, прянощі і приправи, алкогольні, слабоалкогольні і безалкогольні
напої, тютюн і тютюнові вироби);
- харчові жири (олії
рослинні, жири тваринні і маргаринова продукція);
- молоко і молочні
товари (молоко, вершки, кисломолочні продукти, масло коров’яче, сири, молочні
консерви);
- яйця та яєчні товари
(сухий яєчний порошок, меланж);
- м'ясо та м’ясні
товари (м'ясо усіх видів забійних тварин, домашньої птиці і пернатої дичини,
субпродукти, напівфабрикати, консерви, ковбасні вироби, копченості, кулінарні
вироби);
- риба та рибні
товари (риба жива, охолоджена, морожена, солена, сушена, в’ялена, копчена,
ікра, рибні консерви і пресерви, кулінарні вироби, напівфабрикати і нерибні
морепродукти);
- харчові
концентрати.
В межах групи товари в залежності від
сировини, технології виробництва, рецептури, якості та інших ознак поділяють на
види, різновиди, ґатунки, номери, марки.
В товарознавстві існує поняття
асортименту. Асортиментом називають
набір товарів, об’єднаних за будь-якою ознакою.
Розрізняють асортимент промисловий і
торговельний.
Якість – сукупність характеристик
продукції, які відносяться до її здатності задовольняти теперішні і
передбачувані потреби у відповідності з призначенням. Кількісна характеристика
однієї або декількох властивостей продукції, які входять до її якості,
називається показником якості продукції.
Органолептичні показники характеризують зовнішній вигляд, колір, смак,
запах, консистенцію продовольчих товарів. Ці показники залежать від хімічного
складу продукту; визначаються зором, нюхом, дотиком і слухом.
Коментарі
Дописати коментар